Avustralya Ulusal Kalp Vakfı’nda yapılan yeni bir araştırma, içerdikleri antioksidanlar nedeniyle kalbe iyi geldiğine inanılan şarap, kahve ve çikolatanın aslında bu tür bir faydasının olmadığını gözler önüne serdi.
Kalbe iyi gelen bitkiler
Brokoli yemenin şeker hastalığının neden olduğu kalp damarlarındaki hasarı yok edebileceği kaydedildi.
İngiliz yayın kuruluşu BBC’ye göre, araştırmayı yürüten Warwick Üniversite’sinden ekip, brokolide bulunan sulforafen adlı bileşenin istenen sonucu verdiğine inanıyor.
Haberde, bu bileşenin, damarları koruyan enzimlerin üretimini artırdığı ve önemli hücre hasarına neden olan yüksek düzeydeki moleküllerde azalmaya yol açtığı kaydedildi.
BBC, brokoli türü yiyeceklerin kalp krizi ve inme riskini azaltmaya yardımcı olduğuna ilişkin bilgilerin daha önceden varolduğunu belirtti.